FANDOM

Återvinningscentralen är en byggnad i nordöstra Nirethia som tidigare används för förvaring av material och block. Den byggdes i december 2016[1] och ägs av Stamsite.

Idag används inte Återvinningscentralen då den har blivit ersatt av Kärnkraftverket. Husen är kvar men allt innehåll har flyttats och alla kistor är borttagna.

Historia

Återvinningscentralen började byggas i december 2016 av Stamsite. Matinbum hjälpte till att designa och bygga huset och Skoffert hjälpte till att fixa till terrängen.[1]

Återvinningscentralen byggdes ut i januari 2018 med ett torn med en shulkerboxtömmare.[2]

2018 påbörjades byggandet för Kärnkraftverket för att ersätta återvinningscentralen. Under 2019 blev allt material flyttat dit och byggnaden har stått tom sedan dess.

Layout

Återvinningscentralen består av två primära byggnader och ett torn.[3]

Stora sorteringen

Det första huset, den stora sorteringen, används för förvaring av en stor mängd av något. Varje sak som sorteras i den stora sorteringen får 8 dubbelkistor för förvaring. Det stora huset är byggt i sten och har två stora rör på kortsidan mot väst, byggda av Matinbum.[1] Vissa items i den stora sorteringen såldes. Pris stod på kistorna.[3]

Lilla sorteringen

Det andra huset, den lilla sorteringen används för förvaring av en liten mängd av något. När alla items som går igenom Återvinningscentralen som inte finns i stora sorteringen har gått igenom så hamnar de i kistor i den lilla sorteringen där de sorteras manuellt i rätt kista. Här fanns tidigare även en shulkerboxtömmare på övervåningen. Den lilla sorteringen byggdes senare ut med en källare för förvaring av enchantade böcker. Huset är byggt i färgad lera.

Tornet

Tornet är ett torn som sitter ihop med den lilla sorteringen. Tornet byggdes av Stamsite i januari 2018. I tornet finns en shulkerboxtömmare som är 8 gånger snabbare än en vanlig hopper.[2]

Källor

  1. 1,0 1,1 1,2 LP Minecraft online #398
  2. 2,0 2,1 LP Minecraft på 90gQ #73 - Timelapses överallt!
  3. 3,0 3,1 Nirethia på 90gQ (värld)