90gQ Wiki
Advertisement
90gQ Wiki

80bK är en minecraftserver som skapades 6:e maj 2022 20.00 av LucasNagy och hostas av spelaren SweSlime.[1] Under serverns första vecka kördes den i uppdateringen Minecraft Beta 1.2_02, varje fredag kommer servern att uppdateras ett steg i taget.[2]

Serverns namn "80bK" är inspirerat från Matinbums skämtsamma felsägning av "90gQ".[3] På servern spelar 90gQ-spelare som Kraftan och ReeZey.

Historia

Första konceptet för servern skapades 24.e april 2022 22:29 av mrstrugen.[1] SweSlime erbjöd att hosta servern. Efter en fundersam stund väckte Roni upp namnet 80bK ironiskt, men namnet fastnade. Teamet tog tekniska råd från ReeZey eftersom det var lite oklart hur de skulle sätta upp servern först. En discord skapades och Lucas Nagy bjöd in en stor del av spelarbasen på servern; servern är invite-only. [4]

Första dagen på servern startade spelaren Coroni (Roni) en stor skogsbrand av misstag som brände ner en väldigt stor del av skogen runt spawn. Men de lyckades rädda LucasNagys hus.[5] Först så ville inte SlemSMP gänget (SweSlime, NilsRobles, Rob_Tech, mrstrugen, Rqkan och Coroni) erkänna att det var Coroni som startade skogsbranden. De skyllde det på Lucas Nagy, hela gänget hoppade på honom som skämt i Minecraft chatten. Lucas blev "gaslightad". Självklart så visste alla att detta inte stämde, men nästan alla som var online på servern den dagen skyllde det på Lucas som skämt.[4]

Kraftan, Lucas, mrstrugen och Coroni satt och jobbade på rail roaden som skulle ansluta spelarna på servern eftersom det inte fanns någon effektiv transportsmetod i äldre Minecraft versioner. Det går inte heller att springa i tidigare stadiet av Minecraft. Denna rail road ansluter b.la. spawnstaden med Kraftans och ReeZeys ställe. Denna rail road innehåller buggade boostrar som använder sig av två minecart entities som knuffar på varandra eftersom det inte finns någon powered rail i tidigare Minecraft versioner.[4]

mrstrugen tänder eld på LucasNagys hus vilket bränner upp hans hus och startar en ny skogsbrand.[1]

SlemSMP-gänget

En bild på Minebyn, 80bK maffians högkvarter.

SlemSMP-gänget eller även kallat 80bK maffian består av spelare som har spelat på SlemSMP, det inkluderar: Coroni, SweSlime, mrstrugen, Rqkan, Rob_Tech och NilsRobles. De formade en egen allians på servern och arbetar som ett kollektiv. De är ansvariga för skogsbränderna och branden av Lucas Nagys hus. De spelar spratt på spelare, det inkluderar b.la. att fylla folks hus med trappor(tar lång tid att ta bort), att placera ut TNT i folks hus (går inte att ta bort och därmed måste exploderas). Vem tycks har kommit på dessa idéer? Jo! Den ondaste av dom alla: Lucas Nagy, han är inte officiellt med i maffian men han deltar i alla spratt och organiserar dom helt själv.[4]

80bK maffian tycks låta som en ond organisation, men bortifrån spratt på servern så arbetar de även för serverns framgång. De bidrog med all järn till den gemensamma rail roaden, nästintill allt material kom från maffiakollektivet. De har arbetat på dom största projekten hittills, b.la. Minebyn-fortet, namnet är ett inside joke från SlemSMP-servern.[4]

Spelare

  • LucasNagy
  • Baddanka
  • Goalkee32
  • Kraftan
  • ReeZey
  • 123meinkraft
  • August83
  • Blectran
  • Coroni
  • derfla04
  • Druvi
  • Fislukt
  • Klevusss
  • mrstrugen
  • NilsRobles
  • Otnii
  • Rob_Tech
  • Rqkan
  • salus00
  • SweSlime
  • ThaCheeseBun
  • TheNoobieFish
  • Vilkej

Källor

Servrar
Privata Servrar

90gQ · 90gQ Creative · 90gQ Trusted · KantoSMP

Publika Servrar
90gQopen · Bonkcaft · Parkourservern · Skymine · TheDeQ

Legacy Servrar
Daqtay · Farmania · MineUsUp · MTH2 · Targenia · 3FU · "Temporär server" (2011)

Advertisement