FANDOM

JacobsSlottKontruktion
Sidan om 90gQ's Minecraft Server är lite krånglig.
Innehållet i denna artikel behöver en delvis eller full omskrivning under motiveringen: {{{1}}}. Ta gärna och förbättra artikeln!

90gQ's Minecraft Server är en massiv och omfattande Minecraftserver med ett avancerat och högutvecklat komplex. Servern startades den 23 oktober, 2010 av Stamsite, Eeken, PhantomHeaven och Fallskjerm.[1]

Servern har haft många som spelat på servern och ett flertal "Let's plays" har gjorts genom åren. Idag styrs och lagförs servern på en högciviliserad och sofistikerad nivå.

Historia

Bakgrund

Servern startades av Stamsite, Eeken, PhantomHeaven och Fallskjerm den 23:e oktober, 2010. Stamsite tog initiativ till att starta servern då servern han tidigare spelat på stängdes ner.[2]

Den första tiden

De första husen som byggdes på servern var Jakobs första hus, Stamsites workplace och Fallskjerms gruva på dagens Knektgatan i Nirethia, som staden döptes till två veckor efter att servern startade.[3] Eekens borg Bryn Fortress började också byggas vid samma tid.

Efter fyra veckor sedan servern öppnade hade mycket byggts. Servern hade vid denna tid sju spelare, Stamsite, Eeken, PhantomHeaven, Fallskjerm, Ayenia, Ninni och Nosk. Ett towncenter, ett konferenshus och en experimentsal hade byggts, samt många mindre hus som Stamsites workshop, Andreas shop, Jakobs hus, Nosks hotell och Julcusbyn.[4]

Avalon

Under 2012 kände spelarna att de ville skapa något nytt och byggde Avalon, den nya galaxen. En 22000 block lång rälsväg byggdes dit och byggandet tog fart.

Nirethia

För tillfället är Nirethia serverns huvudstad och staden där de allra rikaste medlemmarna bor. Många av de andra städerna på servern har tack vore det blivit mindre intressanta, och efterfrågan för andra städer har sjunkt.

Källor

  1. The beginning of 90gQ:s server! (200 prenumeranter)
  2. Läser e-post från min kontakt-mail
  3. Nirethia
  4. Let's play Minecraft på svenska bonus (Swedish)