FANDOM

JacobsSlottKontruktion
Sidan om 90gQ Spöket är lite krånglig.
Innehållet i denna artikel behöver en delvis eller full omskrivning under motiveringen: {{{1}}}. Ta gärna och förbättra artikeln!

90gQ Spöket, eller också känd som Jesus 2.0, är en buggad villager som klonades fram i Jhafdells stad. Villagerns ghost fastnade i en gruvvagn; denna buggade villager saknar visualiteter och hitbox. Men en dag när Jhafdell kom till sin bas upptäckte han att hans stora kyckling hade klonats en bit ifrån originalet. Senare försvann den klonade kycklingen och en chunk hade ersatts en bit ifrån hans portal. Jhafdell hade misstankar om att detta var ett resultat av så kallat "spöket".

På väg till platsen där spöket befann sig upptäckte Jhafdell att ännu en chunk hade ersatts, denna chunk var chunken bredvid den buggade villagerns chunk. Jhafdell börja bli nervös för sin stad och utan någon anledning kraschar servern med ett medlande som säger "Internal Exception: java.io.IOEException: En befintlig anslutning tvingades att stänga av fjärrvärddatorn". Alla som inte är vid Jhafdells bas kan spela som normalt men så fort Jhafdell loggar in kraschar servern för alla.
MC-krach

Kraftan åker dit med en elytra för att undersöka vad som händer vid Jhafdells bas, när han kommer nära basen kraschar han. Jhafdell kontaktar Marcus och en stor utredning börjar. Många saker testades för att ta kål på "spöket", till sist kördes en rollback tillbaka innan allt gick fel. Ingen vet vad som orsakat detta men servern skickade många gånger en felkod om en speciell villager. Man vet inte om denna speciella villager är "spöket" - den buggade villagern - men efter man tog bort minecarten som spöket fanns i slutade servern skicka detta felmeddelandet.

Efter mer forskning upptäcktes de att "spöket" flyger ett halvt block upp i luften; detta gör att villagen räknas som tre block i höjd. Jhafdell bestämde sig för att aldrig mer återvända till sin stad, han satte även upp en liten barriär utanför portalen till sin stad där han varnar alla som försöker komma dit.