FANDOM

90gqOpen logo19
Denna artikel handlar om något från den öppna publika minecraft servern 90gQopen. För fler artiklar om ämnet, se 90gQopen Wiki.
Nirethia är en värld i Survival90gQopen. Världen är en kopia av Nirethia så som det var uppbyggt på 90gQ's Minecraft Server i december 2017. Istället för husen som finns i originalet så finns det plots som spelare kan claima och bygga sina egna hus.

Targenia Market

90gQopen Targenia Market

Targenia Market på 90gQopens Survival

Världen innehåller också en version av Targenia Market där spelare kan köpa och sälja varor. Det finns även en osluttaglig adminshop.

För att komma hit behöver spelare skriva /warp Nirethia och gå till Targenia Market, eller skriva /warp Affär för att komma direkt dit.

Jobbhuset

Nirethias Företagshus har blivit omgjort till att bli ett jobbhus. Här kan spelare välja mellan olika yrken som gör att de tjänar pengar medan de spelar. Gruvarbetare tjänar pengar när de hugger sten, kol, järn, guld, lapis, diamant, smaragd och obsidian. Fiskare tjänar pengar när de fångar torsk, lax, blåsfisk eller tropisk fisk. Jägare tjänar pengar när de dödar kyckling, ko, gris, får, zombie, creeper, spindel, skelett eller wither skelett. Bonden tjänar pengar när de skördar sockerrör, vete, potatis eller morot. Grävare tjänar pengar när de hugger jord, sand och grus. Trähuggare får sina pengar från att hugga alla olika sorters stockar.

Hit kan man komma genom att skriva /warp Nirethia och sedan gå till Jobbhuset, eller skriva /warp Jobb för att komma dit direkt. Man väljer jobb genom att vänsterklicka på den skylt som sitter framför den NPC som representerar det jobbet man vill ha. Man kan byta jobb när som helst.

Arkadhallen

Skriv /warp Arkad för att komma till arkadhallen. TBA