FANDOM

Avalon är en av 90gQs största städer samt 90gQs andra galax. Det är här den andra generationen av 90gQ spelare började. Målet med staden var att dra ihop alla spelare på servern till en och samma stad igen då de flesta hade lämnat huvudstaden Nirethia och nybörjarstaden Asilon.

Det finns många sevärdheter i Avalon. Till exempel den legendariska Ostmackan, Skyskrapsdistriktet med Avalons Parkour och såklart Dannes lotteri.

Historia

Avalon grundades i december 2011 och blev en central storstad som så småningom blev den största staden på servern.

Förberedelse

Första planeringen

En dag kallade Eeken in till möte och bad alla närvarande att inte filma. Ett hemligt projekt skulle påbörjas. De skulle tillsammans grunda staden Avalon.

Bygget av räls

Bygget på Avalonvägen påbörjades och hela serverns spelare hjälpte till åtminstone en gång i veckan under serverns event. Vägen blev ungefär 22500[1] block lång och det tar cirka 50 min att åka hela. Tillbakavägen till Nirethia blev dock aldrig färdigbyggd med räls eftersom att Nether blev det mer effektiva sättet att åka långa resor på.

Planering av området

AvalonDistrikt

Avalons distrikt

När de hade hittat en plats de ville bygga på planerade STAMSITE och Eeken ut hur staden skulle se ut. De delade in staden i olika distrikt. Industriområdet och Skyskrapsdistriktet är de enda två som tillkommit efter planeringen. Findistriktet var dalen i mitten av staden där endast de finaste husen fick vara och man var tvungen att ha tillåtelse för att bygga där.

Byggande

Strikta regler

I början var byggreglerna väldigt strikta i Avalon. För att få bygga i findistriktet krävdes det att man byggde det i Creative först innan man fick bygga det på severn. Även på andra ställen i staden skedde en del rivningar då husen inte passade in i temat av zonen. Detta gjorde så att bygget gick väldigt segt i början då ingen vågade bygga, men med tiden blev reglerna med avslappnade och byggandet började i en normal fart.

Avbrottet

AvalonGalax

Städer runt Avalon

När byggreglerna blev mer slappa så droppade även designnivån i staden rejält vilket gjorde att spelare började tröttna på staden. En annan anledning var att en stor del av staden var byggd i ett träsk vilket hade väldigt ful färg på gräset. Ungefär i Mars 2012 lämnade många spelare staden för att grunda sina egna städer runt omkring. Många av dessa städer var i djungler.

Räls i Avalon

Huvudartikel: Avalons rälssystem

Skärmavbild 2017-05-21 kl. 13.48.08

Tunnelbanor i Avalon

STAMSITE och Norrbrink började planera ut ett railroadsystem i Avalon. De bestämde att allting skulle ligga under marken och en RoadPort byggdes. Systemet blev snabbt klart med fungerande rödljus och stationer där man kan gå av och gå upp till ytan.

Ändrade Biome

En ny uppdatering gjorde så att man kunde ändra biomes i program som McEdit vilket gjorde så att de tog bort träsket bakom Avalon och ändrade det till en Plains biome med mycket finare gräs.

Avalons Guldperiod

Ändrandet av biome gjorde så att många spelare ville komma tillbaka till staden igen och den mest produktiva tiden i Avalons historia påbörjades. Fler hus skapades i det före detta träsket och Centrum ändrades en del. Det var också under denna tid en industriell revolution inträffade på servern med automatiska farmer överallt.

Distrikt

Distrikt

Byggnader finns listade på distriktssidorna, och i kategorin Byggnader i Avalon.

Videos om Avalon

Historien om Avalon - Stamsite

Historien om Avalon - Stamsite

Fil:Spökstaden Avalon - Petsson444

Källor

  1. https://www.youtube.com/watch?v=Kl_N0FzCLHQ | Historien om Avalon
Städer i Närheten
Nirethia · Avalon · Norendor · Nyaste Nya · Aquanero Vodavesi

Batcountry · Cherrek · Idas och Majas stad · Leevale · North Towers · Rithill v2 · Seria · Slimezia