90gQ Wiki
Advertisement
90gQ Wiki
Question book.svg
Källor saknas!
Denna sida har bristande eller saknar helt källor. Ta inget förgivet i denna artikel då tillförlitliga referenser och källhänvisningar möjligen saknas, eller potentiellt inte stämmer! Lägg gärna till en källa här!

Avalons Towncenter är en av det mest kända byggnaderna i Avalon. Liksom Nirethias Towncenter ligger Avalons Towncenter i kärnan av Avalon - dock är tornet mycket högre än Nirethias. Towncentret påbörjades omkring den 23 januari 2012 och har sedan dess aldrig blivit klar.

Historia

Från tiden då Avalons galax blomstrade i aktivitet och fram till avbrottet, har Avalons Towncenter i ständiga intervaller utvecklats och förbättrats till den byggnaden som står där idag.

Utveckling

Grunden

I början var det inget annat än en plattform med regler och direktiv för vad som gällde för platsen.

Bottenplanet

Efter någon vecka av diskussioner om stadens uppbyggnad påbörjades byggnadens struktur, med golv och utsidiga balkar som start. Denna processen krävde en del tid och noggrann planering för att få byggnaden rätt och att passa.

Inte förrän golvet och balkarna satt på någorlunda rätt plats kunde väggarna, glasrutorna och slutligen det nedre taket läggas.

Tornet

Ovanpå det nedre taket byggdes själva tornet. Tornet består av fyra långa trästockar (av ek) med glas som sträcker sig upp emellan trästockarna och träväggarna. På andra våningen installerades en billboard (skärm), denna skärm visade ofta tre plustecken.

Miljö

TBA

Advertisement