FANDOM

Julias Hus i Nirethia var ett hus i Nirethia som byggdes och ägdes av Ayenia. Huset byggdes runt Februari 2011[1] och låg på norra sidan av Nirethia. Idag är huset rivet.

Huset var byggt för det mesta av vit ull. På den tiden hade vit ull texturen av vitmålade plankor i 90gQs Texturpaket. Detta eftersom Marcus, ansåg att det behövdes ett vitt trä material och ändrade vit ull till ett vitt trä material.

Huset var uppbyggt i form av tre våningar. Markplan, övervåning och loft. Markplan våningen är uppbyggd av 3 separata rum och en hall som leder till trappan till övervåningen som är byggd av vanliga ek trä trappor.

Insidan är precis som utsidan byggd av samma material som fasaden. Som belysning har hon använt sig av glowstone. Som ytterligare design detalj har hon använt sig av bokhyllor.

Övervåningen består av två oklara rum av samma material som fasaden. Loftet var under tiden av inspelning inte färdigt men påbörjat och hon verkar använda sig av samma material som fasaden. Utanför huset finns också en pool med ett tillhörande hopptorn av cobblestone.

Källor

  1. Let's Play Minecraft Online Del 18