FANDOM

MineUsUp (även kallad Rend's Craft innan världbytet) var en minecraftserver som ägdes av Sandrend. Servern skapades för att hon ville ha en egen server utanför 90gQ som hennes vänner kunde spela på.[1]

Historia

Rend's Craft

Först startades servern upp som Rend's Craft, men den lades ner efter att allt förstördes. Naturen hade blivit förstörd efter som sättet alla jämnat ut den på och det var tillexempel bara 300 blocksa avstånd mellan olika städer.

MineUsUp

Den nya världen gick mycket bättre, tyckte Sandrend. Huvudstaden på servern hette Sarek och byggdes för det mesta av Sandrend själv. Stadens mur är den första muren Sandrend någonsin byggde, och det är något hon är stolt över.

Städer

Sarek

Sarek är huvudstaden i MineUsUp och det allra första huset byggdes av Sandrend , det andra huset  byggdes av Simon (kiman74). Enda sedan första dagen har det pågått mycket i Sarek och nu har det växt till  en stor stad. Dem mest besökta platserna är antagligen Malin & Co's Droghandel , där vi säljer potions och även Sandrends lotteri som även är ganska nybyggt och är inspirerat av Petssons lotteri på 90gQ.[2]

Greylon

Denna stad grundades ganska tidigt in i början på den nya världen , men grundaren har nu  blivit bannad. Istället äger HTK99 och Luddebubbelpol staden. Det allra första huset var då den bannade spelarens hus , och staden har inte växt så mycket. Men sedan railroaden byggdes färdigt på ena sidan kan man lättare ta sig dit och fler och fler spelare söker sig hit.

Källor

  1. Sandrend.se - MineUsUp
  2. Sandrend.se - Blogg