FANDOM

Minethol är en borg väst om Nirethia byggd av Eeken. Borgen började byggas någon gång innan Januari 2011[1] Det som är så speciellt med Minethol är att hela byggnaden är byggd diagonalt.

Eeken har förklarat att detta är det första av hans stora projekt. Hans andra projekt var Davids Slott, Gamla Nirethiamuren, Minethol, Nya Nirethiamuren, Krithol och Cherek.[2]

Det går en väg till Minethol från Anethol, den vägen har minst ett rödljus. Länst vägen finns också fyra torn byggda av Eeken.

Staden är en enda stor railroadhub med vägar till fyra olika håll. Härifrån går vägar till Pelgeir, Kevins hål, Nirethia, Krithol och Cyrin.[2]

Layout

Man kan komma upp på andra våningen via trappor och i tornen finns stegar så att man kan komma upp på taket.[2]

Historia

Bygge

De första två lagren byggdes det första året, sista lagret det andra året, tredje året byggdes taket och byggnaderna på insidan. Fjärde året fixades golvet.

Korta Faktan

  • Vägen från Nirethia till Minethol är den första railen utanför Nirethias murar som hade ett rödljus.[2]
  • Tornen brukade ha portalblock längst upp för att det skulle se ut som lila flaggor, men en uppdatering gjorde så att de försvann.[2]
  • Fästningen består av över en halv miljon cobblestone.[2]
  • Eeken har skämtat om att han ser Minethol som en huvudstad i hans "ondskefulla rike" väst om Nirethia. De andra städerna i hans rike är Krithol och Cyrin.

Galleri

Källor

  1. Let's Play Minecraft Online Del 8
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Let's Play Minecraft Online Del 345
Städer i Närheten
Nirethia · Avalon · Norendor · Nyaste Nya · Aquanero Vodavesi

Alex Stad · Androft · Aroxia · Asilon (Delvon · Undercity) · Bitcountry · Cyrin · Fell'Rith · Kembridge · Krithol · Lakeside · Leginel · Minethol · Nirethias Walled City · Norlanc · Rithill · Rocklance · Pelegir · Snowland · Spökstaden · Tesora · Understone