FANDOM

Mooli Gang Fightclub Regler

Mooli Gang Fightclub Regler

LP Minecraft på 90gQ Bonus! - DANNES DÖDSARENA!

Mooli Gang Fightclub är en arena i utkanten av Nirethia, ägd av spelföretaget Mooli Gang. I arenan hålls ibland tävlingar där två deltagare ska slå ihjäl varandra och åskådare får betta pengar på vem de tror kommer vinna. Arenan invigdes 18 Maj 2019, samma dag hölls de första tävlingarna.[1]

Layout

Arenan består av flera delar. I mitten av allt är planen med underlaget sand. Omkring detta ligger läktare på alla sidor. Åtkomst till planen sker två dörrar på kortsidorna av arenan, de leder in i de två spelarhytterna, en för det lila laget och en för det gula.

I ingången av arenan finns en kassa där publik enkelt kan betala inträde, bettingavgift och lägga sitt bett på det lag de vill satsa på. Från ingången går trappor till läktarna samt dörrar till hytterna.

På taket av ingången finns en balkong där en kan hyra en plats att sätta upp ett stånd på. Det ger folk möjlighet att sälja saker.

I arenan finns också Dannes torn. Där sitter Danne och modererar hela tävlingen. Han har spakar som kontrollerar bland annat dörrarna till spelarnas hytter.[1][2]

Tävlingar

Regler

Två spelare väljer ett av tre gamemodes; Legolas (läder rustning och pilbåge, Iron Knight (järn rustning och järn svärdeller Norrlands Extreme (endast läderharnesk) . Båda spelarna måste välja samma. Gamemodet bestämmer vilken utrustning som får tas med in på spelplanen. Utrustningen finns redan på plats och inga andra föremål får tas med in i arenan. Det är rekommenderat att båda spelarna har full hungerbar när spelet börjar. Om spelarna har valt gamemodet Legolas får de inte börja göra redo sin pilbåge förrän de kommit över linjen och de står på sanden. Spelarna ska sedan försöka döda varandra. Den som överlever har vunnit.

Åskådarna får innan matchen börjar satsa diamanter på den spelare de tror kommer vinna matchen. Detta sker genom att byta namn på ett papper, lägga pappret i en ram ovanpå en tunna i entrén. I tunnan lägger man så många diamanter man vill satsa samt ett ullblock av den färg som spelarens lag är. Det kostar 1 diamant att se på matchen utan att satsa, och 4 extra, alltså 5 diamanter totalt för att få börja satsa. När man väl betalat inträdesavgiften så gäller den hela dagen och man behöver inte betala den igen om fler matcher sker efter varandra.

De som satsat på den spelare som vinner dödsmatchen vinner och får dela på hela potten av de satsade diamanterna. Utdelningen blir olika efter hur mycket varje person har satsat. Decimaler jämnas alltid ut nedåt så att det aldrig ska behöva delas ut fler diamanter än vad som sattes in. Mellanskillnaden går till Danne.

Matcher

Datum Gula Laget Lila Laget Gamemode Odds Vinst
18/5-19 Edwin Nikita 86:33 Gul [1]
18/5-19 Taggen Smurre 110:136 Lila [1]
18/5-19 Kraftan Nikita Iron Knight 224:181 Gul [3]
18/5-19 Kraftan Lind Legolas 168:108 Gul [3]
18/5-19 Lind Smurre Norrlands Extreme 123:90 Gul [3]
28/5-19 Adam Pads Legolas 76:4 Gul [4][5]
28/5-19 Kraftan Nikita Iron Knight 75:68 Gul [4][5]
28/5-19 Kraftan kanto76 Legolas 143:14 Lila [5]
28/5-19 Stamsite kanto76 Iron Knight 28:83 Gul [4][5]
28/5-19 Pads Kraftan Iron Knight 113:293 Gul [4][6]
28/5-19 Kraftan kanto76 Norrlands Extreme 57:68 Lila [7]

Källor

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 LP Minecraft på 90gQ #134 - ARENASPELEN I NIRETHIA! (Stamsite)
  2. LP Minecraft på 90gQ #136 - BEDROCK EDITION! (Stamsite)
  3. 3,0 3,1 3,2 LP Minecraft på 90gQ #135 - DÖDSFALL I NIRETHIA! (Stamsite)
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Minecraft på 90gQ - Event vinner över 200 diamanter (Adamde)
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 LP Minecraft på 90gQ #138 - MIN MATCH
  6. Fortsättning från LP Minecraft på 90gQ #138 (Stamsite Extra)
  7. Fight club 2- 111A8T (bok i Tesoras arkiv) // Johnne98 (2/8-20)