90gQ Wiki
Advertisement
90gQ Wiki

Rundvisning på 90gQ är en Youtube-serie skapad av WikiRaze. I serien får man följa med på rundvisningar utav olika spelare på 90gQ, där de visar allt som de någonsin gjort på servern. Första avsnittet släpptes den 22 december 2021.

Avsnitt

Bild Titel Nummer Datum Medverkande
Rundvisning på 90gQ 001.jpg Historien om Targenia 01

(1 av 2)

22 december 2021 WikiRaze, Smurre, Mizuii
I första avsnittet är det Smurre som har en rundvisning över allt som han har gjort på 90gQ. Det börjar med att de åker till Targenia Market för att prata om hur köpcentrumet och Targenia Corporation grundades. Sedan åker de vidare till Avalon, galaxen där Smurres har spenderat majoriteten av sin tid på servern. Där kollar de in Avalons Köpcentrum, ett köpcentrum som var tänkt att bli som Targenia Market är idag. Därefter åker de en bit utanför centrala Avalon för att kolla in Smurres första Targenialada, som han använde som sitt hus mellan 2012 och 2018.
Rundvisning på 90gQ 002.jpg Hur 90gQopen Skapades 02

(2 av 2)

23 december 2021 WikiRaze, Smurre, Mizuii
Fortsättning från förra avsnittet. Smurre berättar om hur Targenia Market skapades, och hur det är uppbyggt. Han förklarar affärens design och varför den ser ut som den gör. Utanför Targenia Market kollar de även in Targenia Fuel, och Smurre berättar om historien kring dem. Sedan åker de till Targenias Serverhall, där Targenia Direkt visas upp, det automatiska köpsystemet där man kan beställa hem varor via brev. Smurre berättar sedan om Targenia på 90gQopen Survival, där spelare själva kan sälja. Han pratar även om hur 90gQopen grundades, och avslutar sedan med att berätta hur han och Kroumia kom in på 90gQ.
Rundvisning på 90gQ 003.jpg Brädspel i Minecraft 03 31 december 2021 WikiRaze, TheLindblomer
I detta avsnittet är det TheLindblomer som intervjuas, och visar runt vad han gjort på servern. Lind börjar med att förklara hur han kom in på 90gQ, genom en roleplay-server som hette Rovaria, som drevs av Ackali. Han börjar med att visa sin lägenhet i Källargatan, i Nirethia, där han bodde i en dag. Historien om Qurumaa Tanahyuta, staden som Lind och Nickeloppan grundade efter att de kom in, berättas sedan. De tyckte att Nirethia var för dyrt att bo i, och gav sig iväg för att grunda en ny stad. De åker dit, och Lind visar upp sitt första hus i Qurumaa, sin lagerlokal. Sedan går de till spelen Lind har byggt, Monopol och Carcassonne. Han berättar även om sina Dekorativa kartor, byggda genom KartSmart AB. De åker tillbaks till Nirethia för att besöka Anosoft Tower, det stora kontorstornet i södra Nirethia, och avslutar med att åka till Tesora, för att besöka Linds stuga, och stugan där mysterium-eventet hölls.
Advertisement