90gQ Wiki
Advertisement
90gQ Wiki
90gQopen logo 2019.png
90gQopen Wiki
Denna artikel handlar om något från den öppna publika minecraftservern 90gQopen. För fler artiklar om ämnet, se 90gQopen Wiki.

SGC Event (tidigare Stamevent) är en delserver under 90gQopens minecraft-server som ägs av Stamsites Gaming Community och används för att hålla event för discordens medlemmar. Moderatorerna fick tillgång till servern den 19 juli 2021 och det första officiella eventet hölls den 22 augusti 2021.[1]

Alla spel och världar är skapade av mod-teamet med hjälp av discordens "eventsnubbar", serveransvarige eke0909 men även flera andra vänner till mod-teamet som hjälpt till på specifika spel.

Historia

Den 22 augusti 2021 invigdes servern då det hölls ett VIP-event i spelsättet Gartic Phone som baseras på webbläsarspelet av samma namn. Spelläget skapades av eke0909, WikiRaze och Laneboy43. Andra eventet på servern kommer hållas den 29 augusti och kommer innebära ett nytt spelläge.[1]

Den 12 september 2021 hölls serverns första offentliga minecraft-event, där man körde en reverse manhunt.[2] Sedan dess har man kört ytterligare ett offentligt event, den 10 oktober. Då körde man ett massbuilding event där det gröna laget vann och fick en exklusiv ram på sin profil i discordserverns egna bot.[3]

Spellägen

Gartic Phone

Gartic Phone Spawn

Spelläget Gartic Phone går ut på att man har två minuter att bygga något i creative minecraft. Efter att tiden är slut så teleporteras man till en annan spelares skapelse och ska då gissa vad den spelaren byggt. När alla har gissat skickas man till ett tomt rum där man får någon annans gissning som man själv ska bygga. I slutet så visas alla byggen upp för alla spelare. Då har man ofta har ganska roligt åt hur vissa skapelser misstolkats och blivit till något helt annat. Spelet är skapat av eke0909 (kodning), WikiRaze (idé och design) och Laneboy43 (design).[1]

End från Reverse Manhunt

Reverse Manhunt

Spelläget Reverse Manhunt går ut på den klassiska manhunten, när några personer ska försöka klara spelet medans de jagas av personer som vill förhindra dem från det. Modteamet, eventsnubbar och 90gQare försöker sabotera för andra spelare med hjälp av olika commands och saker de kan göra i creative.

Massbuilding

Spelläget Massbuilding går ut på att alla spelare delas upp i 4 olika lag som får ett tema som de ska bygga upp något som tar lite tid efter. De som är Trusted och 90gQare bildar lagledningen och ser till så att alla i laget får saker att göra. De olika lagen har varsitt område de bygger och hämtar resurser på som byggdes av modteamet för det här spelläget. Det finns också en specialgjord affär där man kan köpa vissa resurser. I slutet bedömer modteamet alla byggen och utser en vinnare. Meningen med det här spelläget är att folk ska få träffa nya vänner och få ha kul med att samarbeta med varandra.

Fler spellägen...

Fler spellägen utvecklas och kommer att visas upp inom kort.

Källor

Servrar
Privata Servrar

90gQ · Farmania · MineUsUp · MTH2 · 3FU · KantoSMP · Targenia · 90gQ Trusted · 90gQ Creative

Publika Servrar

90gQopen · Bonkcaft · Daqtay (stängd) · Parkourservern · Skymine (stängd) · TheDeQ

Advertisement