FANDOM

Sjumilaskogen är en skog som ligger en bra bit sydväst om Nirethia. Skogen består i huvudsak av ek och björk, samt gran beroende hur brett område man räknar att tillhöra skogen.

Det finns inga tillräckliga dokumentationer att tillhandahålla för att datera när skogen uppkom (genererades) eller officiellt förklarades som en skog under namnet Sjumilaskogen. När den uppkom beskrevs den som en mycket stor skog med stor tillgång för ek- och björkträ, av landskapet att döma genererades större delen av skogen i samma omgång eller i samma Minecraft version.

Idag är skogen inaktiv och används troligen inte då trä (ek, björk och gran) kan enklare skaffas på Targenia Market. För att åka till Sjumilaskogen måste man ta vägen till Rithill för att sedan byta mot Sjumilaskogen. Stationen som åkaren anländer till är unik till dagens standard att hoppa av i en sväng (utan att stanna) för att sedan ta sig ner genom tornet som stationen består av.

Skogen är mycket mindre än vad den en gång var, utformningen av skogen antyder att merparten av träden är återplanterade av spelare för att hålla resursen relevant.