FANDOM

Targenia Market Reklamfilm

Targenia Market Reklamfilm

Klipp från LP Minecraft på 90gQ #132 (Stamsite)

Targenia Market är ett mycket aktivt köpcentrum i södra Nirethia, mellan flygplatsen och företagshuset. Köpcentrumet ägs av Smurre.[1]

I köpcentrumet kan Smurre och andra spelare sälja varor.[2] Försäljningen i Targenia Market är monopol (konkurrensfri) och därför kan inte två konsulter sälja samma vara om de inte har en överenskommelse.[3] Man får själv hela vinsten om du säljer något. Det sitter skyltar på kistorna där det står vem som säljer.[4]

I maj 2019 lades musik till i affären, komponerad av Petsson4444 och byggd av Stamsite.[5]

Regler och förordningar

För att upprätthålla en rättvis och legitim handel finns det regler för hur och vem som får sälja vilka varor. Det finns inga heltäckande regler eller förordningar nerskrivna att förhålla sig till.

Försäljning

Försäljning ska ske med tillstånd från ägaren (Smurre) under de rättsliga överensstämmelser som situationen infinner sig i.

Försäljningen inom Targenia Market sker monopolenligt med undantag för överenskommelser om dispersion mellan de berörande konsulterna av den gällande varan.

Priset av varan tilldelas av en överenskommelse mellan konsulten och ägaren, där summan för priset bör förhålla sig inom en rimlig gräns.

Shoppning

Köp och inköp av varor inom Targenia Market ska betalas för det befintliga priset av en vara om inte en överenskommelse har framförts mellan konsulten och konsumenten.

Endast vad som framförs på skyltar om innehållet i lådan/tunnan är till salu och får köpas.

Andra Marknadsområden

Targenia Market är ett brett återförsäljningsföretag som har flera filialer (dotterbolag) under sig med dedikerade uppgifter för att möjliggöra olika tjänster och services för konsumenter.

Tjänster

Targenia Direkt

Targenia Direkt är en revolutionerande "webbtjänst" (posttjänst) där man kan köpa varor (just nu bara raketer) från en "postserver" i postsystemet. "postservern" och tjänsten Targenia Direkt ägs och hanteras av Smurre.[6]

Filialer

Targenia Fuel

Huvudartikel: Targenia Fuel

Targenia Fuel är ett dotterbolag till Targenia Market som säljer raketer vid tankstationer.

Källor

  1. LP Minecraft på 90gQ Del 64, 20:45
  2. LP Minecraft på 90gQ Del 64, 21:05
  3. LP Minecraft på 90gQ Del 115, 1:39
  4. LP Minecraft på 90gQ Del 61, 12:38
  5. LP Minecraft på 90gQ Del 130
  6. LP Minecraft på 90gQ #172 - TARGENIAS NYA PLANER!