FANDOM

TheDeQ (tidigare 90DeQ)[1] är en öppen survival vanilla minecraft-server skapad av Adamde den 11 april 2020.[2] Servern är huvudfokus i många av Adamdes streams.[3][4][5]

Historia

11 april – 27 april 2020

Servern startade för första gången 11 april 2020 under en av Adamdes evighetsstreams. Det kom in många spelare på server och den var full med 100 spelare nästan hela tiden under de första dagarna. Problemet som snabbt uppstod blev att servern laggade konstant när det var fler än 30 spelare inne samtidigt. Den här var den första servern som Adamde skapat och därför hade han inte några tidigare kunskaper om hur man driver en server. Den 19 april stängde servern med förhoppningar att kanske kunna fixa lagget och samtidigt skaffa fler staffs. Fem dagar senare öppnade servern med ett förökat staff-team men med ingen förbättring för lagget. Den 27 april meddelade Adamde att servern kommer att bli nollställd med en helt ny värld.

29 april – 6 juni 2020

29 april var dagen då servern öppnade igen med en helt ny värld och med en ny serverhost som gjorde att servern slutade lagga. Tyvärr blev tiden med denna serverhost inte långvarig och efter ungefär en månad la serverhosten ner sin verksamhet. I och med detta blev servern tvungen att stängas ner igen den 6 juni.

26 juni – 26 augusti 2020

Exakt tjugo dagar senare öppnade servern ännu en gång med en ny serverhost. Skillnaden från denna gång var att servern inte blev resettad och att den var uppdaterad till 1.16.

27 augusti 2020 - Nu

Den 27 augusti öppnade TheDeQ igen på en ny host, en Hub-server och mindre lagg.

Städer och Platser

Spawn

Spawn är en skyddad plats där alla nya spelare kommer till. Det byggdes av Norriz (Layout), VilgotEEJ, VilleOlof, Fredageen (Terraforming) och Vrille 64 (Dekoration och Design). I spawnstaden står reglerna och där finns även en netherportal. I nether finns isvägar som leder i alla riktningar. Åker man söder ut kommer man till endportalen och köpcentret Anime o Co.

Lördagens stad

Även kallad "Spawnstaden", är en av de första stora städerna som byggdes på servern och den ligger ungefär 600 block ifrån spawn. Nu för tiden bor nästan ingen spelare i staden och den enda aktiviteten som sker är inuti Anime o Co.

Anime o Co.

Anime o Co är ett företag som har deras köpcentrum i "Spawnstaden". Det grundades av Lonker69, Cerulance och Vantey. Just nu ägs det av StickyArrow och Lonker69. Andra medlämmar är Cerulance, Snolle och amikuuuu. I köpcentret kan spelare öppna affärer där de kan sälja olika varor till andra spelare. Idag finns det ungefär 20st affärer totalt inne i köpcentret vilket gör att man kan köpa det mesta där som man behöver.

Adamdes Första Djungel

Adamdes första djungel var den första staden som Adamde planerade att bygga på servern efter världbytet. I staden började många spelare att bygga hus i träden (vilket inte var hans tanke) så därför blev det att han flyttade till en annan djungel.

Adamdes Andra Djungel

Den andra staden som Adamde planerade att bygga. Även denna stad dog ut efter att Adams hus blivit utsprängt och han slutade spela på servern en period.

Galleri

Källor

  1. Min Egna Minecraft Server TheDeQ (Adamde)
  2. Evighets Stream - Hemliga Projekt
  3. Torsdags Stream - Spelar på min Server (Adamde)
  4. Evighets Stream (Adamde)
  5. Torsdags Stream - Dags Att Öppna End (Adamde)