90gQ Wiki
Advertisement
90gQ Wiki

Trevägskorsningen mellan Nirethia, Snowland och Kembridge, är ett rödljus strax söder om Snowland som antagligen byggdes någon gång mellan maj och december 2011.[1][2] Rödljuset kopplar ihop den östra vägen från Nirethias Roadport med en station i Snowlands kontor för Transport och Materialförflyttning.

Den 2 september 2021 renoverade ReeZey och WikiRaze rödljuset och la till moderna funktioner som tillbaka-knapp och tvåvagns-support. Panelen är byggd med en järn-dörr design och spårdragningen är kvar som innan för att det fortfarande ska se gammalt ut.[3]

Historia

Rälsen från Nirethia till Snowland byggdes cirka den 13 maj 2011 av Eeken.[1] Trevägskorsningen byggdes antagligen någon gång mellan den 13 maj 2011 och 13 december 2011.[2] Vid något tillfälle julpyntades rödljuset med löv och cobweb, som i 90gQs Jul-resurspaket såg ut som julkulor. Efter att Goalkee32 kom in på servern och tog över Snowland i juli 2021 började han och ReeZey fundera på att renovera rödljuset med en ny design. Vid det tillfället tänkte de anställa Stamsite för att bygga om det helt.[4]

I början av september 2021 tog WikiRaze kontakt med ReeZey om att de borde bygga om rödljuset med nya funktioner men fortfarande behålla den gamla designen. Redan då bytte de ut ena falluckan mot en stege för att kunna trycka på knappen med trident utan att fastna. Efter det designade Raze och ReeZey en helt ny design inne på Creative-servern med tillbaka-knapp, buddy-support och järndörrar istället för fallluckor. ReeZey designade redstonen medan Raze fixade den yttre designen. Natten mellan den andra och tredje september 2021 rev de insidan av det gamla rödljuset och byggde om det till det nya.[4][3]

Spår

Galleri

TBA

Källor

  1. 1,0 1,1 Let's play Minecraft online del 33 (Stamsite)
  3. 3,0 3,1 Uppgraderar historisk järnväg - Let's 90gQ #2 (ReeZey)
  4. 4,0 4,1 WikiRaze (3/9-21)
Advertisement